Alois Nichtawitz, Die Schwalbe 2021 - after Camillo Gamnitzer
Position: b1r5/2b1R2p/p2kPPPK/1r5p/1N1P3p/2Q5/8/8 w - - 0 1
 
mate in 4

Black: Ba8, Rc8, Bc7, h7, a6, Kd6, Rb5, h5, h4
White: Re7, e6, f6, g6, Kh6, Nb4, d4, Qc3

1.Dc4? (2.Td7#) Td5!
1.Dc1? (2.Df4+) Tf5! 2.Dc2 (3.Dh2+) Tg5!
1.Dh3? T:b4!

1.Dc2! (2.Dh2+ Te5 3.D:e5#) Lg2
2.Dc1! (3.Df4+ etc.) Tf5 
3.Dc4! (4.Td7#) Td5/Ld5
4.Dc6#/Dc5#
1./2.-Te5(?) does not prevent threatening mate!
3.-Td8 4.D:c7# 3.-Lc6 4.D:c6# 3.-T:f6 4.Dc5#

Sideline:
1.-Tg5 2.K:g5 h6+ 3.K:h4 (4.Dh2#/Dc5#) Lg2/Lc7~
4.Dc5#/Dh2#

"Ur-Schwalbe"-topic. Double-Grimshaw on d5 zweckrein forced and exploited exclusively by Q-moves along c-file. Six pieces saving and also in terms of content significant improvement of original version: C. Gamnitzer, Die Schwalbe 2015, #4, 3rd Prize.

"Ur-Schwalbe"-Thema: Doppelwendiger Grimshaw auf d5, zweckrein erzwungen und genützt ausschließlich durch Damenzüge entlang der c-Linie. Um sechs Steine sparsamere und auch inhaltlich signifikant verbesserte Fassung der Originalversion von C. Gamnitzer, Die Schwalbe 2015, #4, 3. Preis.